Ünye Standları Beğenildi!

Ünye Belediyesi tarafından düzenlenen 21.Uluslarası Kültür, Sanat ve Turizm Festivali devam ediyor.

Festival bu yıl renkli etkinliklerle ve dolu dolu konserlerle sahne alıyor.  Ünye Cumhuriyet Meydanında kurulan tarihi ev konseptinde yer alan çarşılar festival sonuna kadar ziyaretçilerin hizmetinde oluyor. Tarihi evler konseptinde bir arasta ortamı oluşturan bu alanda bir ay boyunca hediyelik eşya, yöresel ürünler gibi çok sayıda faaliyet gösteren esnaflar Ünyelilere hizmet veriyor.

Alp TV Muhabirleri Ünye’de kurulan tanıtımı için yola koyuldu.

Afyondan gelen Sucuk Satıcısı Neyza Bahadır, “Kendi imalatımız olan el yapımı kasap ürünü sucuğumuzu Ünyelilere tanıtıyorum. Afyonun sucuğunda hiç katkı maddesi yoktur. Ünye halkına sucuğun lezzetini ikram edip tadına baktırıyorum. Sucuğun en önemli özelliği doğal yapım olmasıdır.  El yapımı olduğu için dışarda 3 ay ömrü vardır. Dipfrizde sakladığımız zaman uzun süre kullanabiliriz. Belli bir ücret karşılığında standımızı kurduk. Satışlarımız iyi gidiyor. Ünye halkına kampanyada yapıyoruz. İmalattan çıktığı için geliş fiyatına veriyoruz. 100 TL gibi bir karşılığı oluyor. Ünye’yi çok sevdim ilgileri için teşekkür ediyorum” dedi.

“Yöresel Gözlemeye Talep Çok”

Ünye’nin Yöresel ürününü tanıtan Gönül Kılıçaslan, “ Standımızı kurduk, satışlarımızda güzel gidiyor çok şükür. Ünye’nin yöresel ürününü buraya dışardan gelen vatandaşlarımız daha çok ilgi gösteriyor. Baklava, el yapımı tarhana, kaburga fasulye, kivi reçeli, melevcan, ıhlamur, dağ çileği gibi ürünlerimiz var. Maliyetleri fazla geliyor ama maliyetlide yüksek olduğu için biraz vatandaşı zorluyor. Bu stantda özellikle yöresel gözlemelerimiz tercih ediliyor. Bizim ilk standımız olduğu için Ünye’nin her ürününü koyamadık ama genel olarak bilinen şeyleri koymaya çalıştık. Gelen kişiler ürünlerimizi çok sevdiklerini söylüyorlar buda beni çok mutlu ediyor” diye söyledi.

“1 Metre Boyunda Ekmeğe Yoğun İlgi”

Gümüşhane’den ürünlerini getirip tanıtan satıcı Hasan Bey, “Öncelikle Ünye’nin çok güzel bir festival konseri var. 1 ay uzun süren bir konser daha önce hiç görmemiştim. Her akşam Ünye’de konser oluyor. Bizde geldik standımızı kurduk ekmek parası için. Satışlarımızda çok güzel gidiyor. Gümüşhane’yi tanıtıyorum.  Meşhur pestili, dut pekmezli pestilini vatandaşlar çok beğendi. Ben Ünye’nin sahilini çok beğendim. Ünyelilerinde Gümüşhaneyi ziyaret etmesini isterim çünkü Gümüşhane’nin havası sert, insanı merttir.  Standımızda tam buğday ekşi mayalı 1 metre boyunda ekmeğimiz var. İnsanların çok dikkatini çekti. Bu ekmeğin özel taş fırında 8 saatte pişer bu yüzden 20 gün bayatlamıyor. Kilosu 30 TL satışa sunuyoruz” diye belirtti.

Ünye’de Sabahları Çalışıp Akşamları Stres Atıyoruz”

Trabzonlu Erhan Köse yöresel ürünlerini tanıtmak için Ünye’ye geldi.

Köse, “ Çok güzel tulum peynirim, tereyağım, tel peynirimiz var. Keçi yağı sütünü suda muhafaza ediyoruz. Yoğurt kaymağından olan yayla yağımız var. Kendi mandıramızda üretiyoruz. İnsanlarda tadına bakınca çok beğendiğini söylüyorlar. Ünye’yi çok beğendim insanları çok yardımsever. Alışverişlerimizde güzel gidiyor. Sabahları çalışıyoruz akşamları da konserlerle stres atıyoruz.”

“Ünye İl Olmayı Hak Ediyor!”

Elazığlı Künefeci Sami Usta olarak bilinen Sami Kılıçarslan künefesini tanıtırken şu ifadelere yer verdi:

“Elazığnın künefesi meşhurdur. Pekmezi meşhurdur. Künefe benden yenir. Ünyeliler künefemi çok sevdi. Ünye’nin il olması lazım çünkü hakkediyor. Satışlarımız fena olmasa da daha iyisini bekliyorum. Bir ay boyunca burada olacağım. Ünyeliler künefeyi pek bilmiyorlar. Bu yüzden Sami Ustanın künefesini yemeyi davet ediyorum”

“Maraş Biberi Çok Özeldir”

Kahramanmaraş’tan gelen Baharatçı Halil İbrahim, “ Maraş biberimizi tanıtıyoruz. Ünyeliler pek acıyı yiyemediği için tatlı el yapı pul biberlerimizden alıyorlar. Tüm baharatlarımızı tanıtmaya çalışıyorum. El yapımı salçamız, sarma şeklinde muskalarımız, Cevizli pekmezden yapılan sucuklarımız var. Satışlarımızda güzel gidiyor. Ünye’yi de çok sevdim” dedi.

Ünye Cumhuriyet Meydanında Standalar etkinlik boyunca devam edip satışalar devam edecek.